Päivitetty viimeksi 12.3.2017

Games - yksinkertaisia itse tehtyjä pelejä

Pallopeli

Tässä yksinkertainen pallopeli(Unity-3D): Master of Balls. Vihreä pallo liikkuu nuolinäppäimillä ja sillä pitäisi kaapata siniset kuutiot mahdollisimman nopeasti, kuitenkin välttäen koskettamasta punaisia palloja (kosketuksesta tulee 10 sekunnin sakko).

Räiskintäpeli

Tässä yksinkertainen räiskintäpeli (Unity-3D): Asteroid Zone. Alus liikkuu nuolinäppäimillä ja ohjus laukaistaan välilyönnillä (space). Varo asteroideja ! Tämäkin perustuu pääosin netistä löytyvään aineistoon, eli omaa innovaatiota ei ole kovin paljoa. Mutta nyt minulla on pelin elementit ja ohjelmakoodi, joten muutosten tekeminen onnistuu.

Labyrintti

Sitten labyrintti (Unity-3D): Crazy Bones. Pallo liikkuu nuolinäppäimillä ja hyppää välilyönnillä (space). Tarkoitus napata mahdollisimman paljon luita, koska niistä saa energiaa, jota taas kuluttavat aika ja hyppiminen. Jos energia loppuu tai hyppää ulos pelialueelta, niin peli päättyy. Ei kummoinen, mutta nyt jo pääosin omaa innovaatiota ! Pallo on tarkoitus korvata esim. koiran näköisellä hahmolla, mutta sen liikutteleminen vaatii vielä lisää opiskelua ...

Rubikin kuutio

Tässä Rubikin kuution selvittäminen (Unity-3D): Rubik OK. Kuutio sotketaan painanamalla 'R' ja selvitys käynnistyy painamalla 'S'.

Päässälaskua

Tässä taas helppoja yhteen- ja kertolaskuja (Visual Studio Express): MathGenius. Tarkoitus on tehdä joukko helppoja laskutoimituksia mahdollisimman nopeasti. Toimii Windows:ssa, mieluimmin 7 tai 8.x. Tehty Microsoftin Visual Studio Express kehitystyökalulla. Huom. XP:ssä ja Vista:ssa pitää olla asennettuna .NET Client Framework 4.0

Matopeli

Tässä vanhan Mato-pelin (vai oliko Snake ?) innoittama LOVE-ympäristössä tehty versio pituuttaan kasvavasta madosta WormGame (LOVE). Mato liikkuu nuolinäppäimillä, ja tarkoitus on kasvattaa se mahd. pitkäksi. Madon pituus kasvaa yhdellä joka viides sekuntti, ja lisäksi madon pituus kasvaa viidellä aina kun se syö keltaisen makupalan. Pelin voi pysäyttää ja jatkaa 'p'-näppäimellä, ja madon nopeutta voi säätää '+' ja '-' näppäimillä. Mato kuolee ja peli päättyy, jos mato törmää itseensä. Score lasketaan syötyjen makupalojen mukaan. Pura .zip-tiedosto ja käynnistä peli tuplaklikkaamalla WormGame.exe -tiedostoa. Toimii Windows 7:ssa ja XP:ssä, oletettavasti myös Vistassa.

Lisää laskemista

Tässä laskemisen harjoitusohjelma esi- ja alakoululaisille MathProf. Lataa MathProf.zip ja pura se haluamaasi kansioon ja käynnistä sitten MathProf.exe. Ääniefektit ja kuvat voi muuttaa mieleisikseen kunhan säilyttää niiden tiedostojen nimet (siis happy.jpg, happy.wav, angry.jpg, angry.wav, question.jpg). Tason valinnalla vaikutetaan käytettyjen lukujen suuruuteen. Oletuksena taso 1 (numerot 0-5). Toimii Windows-ympäristöissä (7-10). Tehty Microsoftin Visual Studio Express kehitystyökalulla.

Asteroidit

Ja sitten toinen versio asteroidiräiskinnästä. Tämä tehty Construct2-nimisellä 2D-pelikehitysympäristöllä Angry Asteroids.

Miinanraivaus

Tässä muunnelma Miinanraivaus-pelista: DynamicMineSweeper (exe-tiedosto). Poikkeaa esikuvastaan siinä, että piilossa olevat miinat liikkuvat satunnaisesti. Jos haluaa ääniefektit mukaan niin pitaa ladata zip-paketti ja purkaa se: DynamicMineSweeper (zip-paketti). Toimii Windows:ssa 7-10. Tehty Microsoftin Visual Studio Express kehitystyökalulla. Huom. XP:ssä ja Vista:ssa pitää olla asennettuna .NET Client Framework 4.0

Samanlaiset

Tässä apua dementian ehkäisyyn; yksinkertainen samanlaisten ruutujen poimintapeli: Can You ?